2020. aug 23.

Tigris I - Panzerkampfwagen VI 1:72 makett festése és pigmentek

írta: daneeer
Tigris I - Panzerkampfwagen VI 1:72 makett festése és pigmentek

20200122_221604.jpg

Elővettem egy korábbi félkész Tigris I makettet, hogy kipróbáljam rajta az airbrush szórópisztolyt, pigmenteket és különböző maszkolásokat, amit a 40M Turán magyar közepes harckocsi maketten már korábban alkalmaztam.

A vízbázisú Vallejo Surface Primer (Light-Ghost-Grey) réteg fújásával kezdtem a festést. Ennek elég rövid a száradási ideje, nem több mint 3-4 óra és elég kellemes szaga is van, egyáltalán nem zavaró. A makettet egy házi készített festő dobozba tettem, így nyitott ablaknál is zavartalanul végezhető ez a festés.

Mivel korábban már (sajnálatos módon) roncsoltam a makettet, imitálva a törést, találatokat, horzsolást ezzel most nem kellett foglalkoznom. Csak a festés volt hátra. Ehhez első körben rozsda színt vittem fel (Revell festék) és a lukak, karcolások szélét pedig sötétebb színnel egészítettem ki. ahol kellett ott az alap fémvázat is megjelenítettem a maketten.

Száradás után Vallejo Burnt Umber Pigmentel illetve műhóval egészítettem ki a makettet. Ezeknek a felhordására első körben vizet használtam. Ezt csepegtettem ill. spriccelem a felületre, hogy kisebb nagyobb arányban. Ezt tényleg gyakorolni kell, rá kell érezni a pigmentek használatára.

Az utolsó fázisban pedig már csak a műhó szórása volt hátra, amire gyakorlati javaslatom nincsen. De mindenek előtt érdemes megnézni néhány képet, videót, amik gyakran tudnak adni támpontot, hogy élethű makettet tudjuk összeállítani.

Hozzávalók a maketthez:

  • Revell 1:72 PzKpfw VI Ausf H Tiger
  • Alapozás: Vallejo Surface Primer (Light-Ghost-Grey)
  • Airbrush szórópisztoly és kompresszor
  • Szín: Revell Color - Matt Greyish Blue; Matt-Tank-Grey; Metal, Fekete, Rozsda (barna)
  • Extra: Vallejo Burnt Umber Pigment, Green Stuff World Model NOW Powder

Addig kövess Instán: 

www.instagram.com/diorama_makett/

Csatlakozz!

Instagram - heti 2 új kép a munkáimról
www.instagram.com/diorama_makett/

Youtube - havi 1-2 videó
www.youtube.com/channel/hobby_makett

Szólj hozzá

makett makett építés SS páncéloshadosztály Panzer I Panzerkampfwagen VI csakmakett