2023. jún 16.

Falusi ház dioráma 1/35 méretarányban - TELJES

írta: daneeer
Falusi ház dioráma 1/35 méretarányban - TELJES

Ez a dioráma még 2021. decemberben elkészült, de róla az összefoglalót csak most állítottam össze. Ahogy a korábbi beszámolóban leírtam az alapokat és az új technikákat, amit kipróbáltam, ígértem egy összefoglalót az elkészült a diorámáról.

A diorámán az elsődleges újítás a vakolat elkészítésén túl a belső falusi ház hangulat megteremtése volt számomra az igazi kihívás. A berendezés egy részét megvásároltam ( Wooden Barrels and Village utensils készlet), de egy részét magam készítettem el levegőre száradó gyurmából. Ilyen volt pl.: a kenyér, szalámi és zsákok elkészítése. 

 A diorámán egy amerikai ejtőernyős és egy német csapat került egymással összetűzésbe. Szerencsétlen módon egy falusi ház két oldalán néztek egymással farkasszemet. Míg a németek a házban bújtak el, addig az amerikaiak a fal túloldalán közelítettek a házhoz.

1/35 méretarányban dolgoztam (ez az egyik kedvencem), itt ugyanos kellően részletesen lehet kidolgozni a katonák, épületek részleteit. A korábbiaktól eltérően, most kipróbáltam az olajbázisú festéket. Aminek előnye, hogy jóval lassabban szárad, és így szebben lehet kidolgozni vele az árnyékolásokat, mélyedéseket. Ennek azonban az a hátránya, hogy könnyen eltudjuk rontani a már megfestett részeket, ha véletlen belenyúlunk.

 A belső tér kialakításában nagy hangsúlyt kapott a por bemutatása és vakolat lepattogzás, hiszen mégis egy régi, falusi ház kapott helyet a diorámán. Az itt használt figurákon kezdtem el kipróbálni, hogyan tudok arcot is festeni a katonáknak. Ezt főleg olajbázisú festékekkel próbálgattam. Reméljük, hogy a következőn jobban sikerül majd. 

 

Csatlakozz!

Instagram - heti 2 új kép a munkáimról
www.instagram.com/diorama_makett/

Youtube - havi 1-2 videó
www.youtube.com/channel/hobby_makett

Szólj hozzá

makett második világháború wehrmacht dioráma makett építés német katona dioráma 1:35 német katonák makett 1:35 dioráma készítés dioráma alkotás wehrmacht bevetés wehrmacht katona dioráma végleges