2020. már 13.

Sdkfz 251/a makett 1:35 méretarányban - africa corps - Német Afrika-hadtest

írta: daneeer
Sdkfz 251/a makett 1:35 méretarányban - africa corps - Német Afrika-hadtest

20200215_233835.jpg

Sdkfz 251/a féllánctalpas páncélozott harci jármű az első 1:35 méretarányban készült makettem, amit nem ecsetel festettem, hanem airbrush technikával. Az összeszerelést nem mondanám különösen nehéznek, relatív kevés darabból áll, így a munka ezen részét elég hamar elvégeztem. Közepes nehézségű összeállítás volt, de itt a cél inkább az ú festési technika kipróbálása volt.

A makett egy Tamiya készletből készült, ami ár/érték arányban az egyik legjobb szerintem. Nagyon szépen megmunkált, részlet gazdag és nem aprózza el az alkatrészeket. Nem használtam fel minden figurát, csak 2-őt, a többi 3 még várat magára :) Az egyik figura kezeli a Sdkfz 251/a járműre felszerelt MG42es képfegyvert, míg a másik egy MP40es géppisztollyal ugrik le a harci járműről. A 3. katona egy másik készletből való, épp gránátot dob el. Pont ideális és kellő mozgalmat ad a makettnek.

Makett festése

A makettet szinte teljesen összeraktam, mire eljutottam a festéshez. Összesen 3 nagyobb részből állt, amikor elkezdtem az alapréteget felvinni az airbrush festéssel. Az első réteg egy Surface Primer (grey 61-73) volt, amit száradást követően egy sivatagi homok színnel egészítettem ki (pontos számot nem tudom).

A makett alkatrészek nagyon jól összeilleszkedtek, szinte alig kellett javítani utólag. Ha volt is ilyen azt egy sima Trinát fa glettel meg is oldottam.

Számomra még egy új technikát használtam, amit szivacsozásnak hívok (elnézést, biztos van ennek egy hivatalos megfogalmazása). Ennek lényege, hogy kívánt festéket – jelen esetben egy metal színt – felviszem a szivacsra, majd azt majdnem szárazra dörzsölök egy papírtörlőn. Nagyon jól használható pl. éleknél, belső tereknél, de kiválóan alkalmas ebben az esetben az Sdkfz 251/a féllánctalpas jármű felületének koszolására, koptatására is. Szerintem nagyon könnyű technika, el sem lehet rontani (képen is látható, ez az első ilyen makettem). Szinte nem lehet rossz helyen „festeni” a szivaccsal.

A festést követően első alkalommal próbáltam ki nem home made koszoló anyagokat. Vásároltam több Vallejo Pigments fiolákat (Light Sienna, Natural Umber), amit a festést követően vittem fel a makettre. Ezekkel tudtam nagyon élethű sarat, homok réteget felvinni a makettre. Ezekhez nem is kell több, mint víz, amikre a pigmenteket szórjuk és a legvégén én használtam fixálót hozzá.

Kiegészítés, minden, ami a makettet életre kelti

A festésen kívül egy makettnél nagyon fontos a részlet és a kiegészítés. A belső térben helyet kapott egy német kézigránát láda, amiben Stielhandgranate-al raktam tele. Továbbá térképek, tárolók, ládák, MG42 és MP40, géppisztoly hevederek, Gewehr 43 tölténytárak, italos üvegek, zsákok és eldobott kézifegyverek.

 

Csatlakozz!

Instagram - heti 2 új kép a munkáimról
www.instagram.com/diorama_makett/

Youtube - havi 1-2 videó
www.youtube.com/channel/hobby_makett

Szólj hozzá

makett wehrmacht makett építés német katona német katonák makett 1:35 wehrmacht bevetés wehrmacht katona csakmakett Német Afrika-hadtest africa corps