Összefoglaló a Deagostini Wartburg 353 modell autó építéséről - 10-30. rész
Sok hónap kihagyást követően gondoltam készítek az első 30 lapszámról egy összefoglalót, ahol bemutatom a Wartburg 353 modelljének jelenlegi állapotát.
Érdemes az előfizetést választani, így biztosan meglesz minden lapszám: Az igazi gyöngyszem - Wartburg 353 előfizetés
9-12. lap - Wartburg 353 - motor-sebességváltó egység
Ezek a lapszámok relatív sok apróbb alkatrészből állnak, amiket összerakva látjuk csak igazán, hogy néz ki egy motor és váltóblokk. A ventilátort leszámítva végig fém alkatrészekkel dolgozunk, melyeknek összeépítéséhez az útmutató egyértelműen mutatja a lépéseket.
A motorhoz csavarozzuk a váltóblokkot, amit igazán majd alulról nézve foguk látni a modellből. Az összeszelés során ebben a részben a generátort rögzítjük a motor alsó részéhez. A korábban összeillesztett kardántengellyel lesz teljes a motor-sebességváltó egység.
13-17. lap - Wartburg elülső alváz és motorblokk
Az elülső köténylemez egy igazán jellegzetes eleme a Wartburg-nak, amit a 13. számban építünk meg. Amit az elülső alvázkerethez rögzítek és a motortartó gumibakot csavarozom a már elkészült motorblokkhoz.
A 16. számban építem be a hűtőrácsot az elülső futóműhöz és ezt követi a sebességváltó rögzítés az alvázhoz. A munkát majd le kell csavarozni a kereket, hogy hozzáférjünk a csavarokhoz, de a rögzítést követően vissza is csavarozhatjuk meg.
Ezen a fenti képen még nincsen rögzítve az alvázhoz a motortér és a felfüggesztés, váltóblokk, csak a kép kedvéért illesztettem össze. De itt már a kormánymű és a hozzá tartozó irányítólap is be van szerelve és futóműhöz van csavarozva.
18-26. lap - Motortér a Wartburg 353-ban
Eddig ez volt a legösszetettebb szerelési időszak, mert a motortér rengeteg kisebb-nagyobb alkarészből, egységből áll és nem beszélve a számtalan ide-oda kacskaringózó tömítőkről, kábelekről. Az első nagyobb összeszerelt rész az ablakmosó tartály, akkumulátor és a hőcserélő rögzítés az elülső tűzfalra lesz. A két dobbetétet a kerékdobokhoz rögzítem, amit az oldallemezekhez csavarozok. A jobb és baloldali lemezt 2-2 csavarral rögzítem a tűzfalhoz, ezzel létrehozva egy U alakot.
Az igazán pepecselős és gondos odafigyelés igénylő szerelési fázik következik. Ugyanis a 26. részben érkezünk el a kábelek, huzalok, tömítők és csövek csatlakozásához. Itt nagyon figyelmesnek kell lennünk, amit lépésről-lépésre mutat be nekünk az újság.
Vannak esetek, amikor többszűr újra kell majd nézi az útmutatót, mert nem minden egyértelmű sajnos. Reméljük a későbbiekben ilyen mér nem lesz. Nagy segítségünkre lesz majd a csipesz, amit ajánlok én is használni.
27-30. lap - Összeáll az alvázkeret és padlólap a Wartburgnál
Ennél a pontnál rakom össze az alvázkeretet és rögzítem a már megépített részhez és húzom be a fékcsöveket. Zárásképpen legalább 10 csavarral rögzítem a már elkészített kerethez a padlólemezt.
Mondjuk, hogy kezd alakulni :) De hol van még vége? Kb 2 évre, ha elég konkrét szeretnék lenni. Amit érdemes tudni a Deagostini Wartburg sorozatról, azt itt összefoglaltam.
Mini videó róla kedvcsinálónak
Csatlakozz!
Instagram - heti 2 új kép a munkáimról
www.instagram.com/diorama_makett/
Youtube - havi 1-2 videó
www.youtube.com/channel/hobby_makett