2021. máj 15.

Italeri 6086 BERLIN HOUSE dioráma 1/72 méretben 1945.

írta: daneeer
Italeri 6086 BERLIN HOUSE dioráma 1/72 méretben 1945.

Úgy gondolom, hogy titeket is fog érdekel ez az új készlet, ezért igyekeztem minél előbb feltenni a kész diorámáról néhány fényképet. Nem siettem el az építést, hiszem 2 év alatt készültem el vele, kisebb-nagyobb megszakítások voltak ez idő alatt.

A dioráma története egy berlini ház 1945-ös háborús állapotát mutatja be, de úgy gondoltam, hogy először egy kissé megtépázott városi bázis formájában mutatom be. Végül egy olyan történetet alkottam meg, ahol a maradék német egységet keríti be a szovjet hadsereg.

A német oldalon egy  Pz.Kpfw.V Panther 1/72-ös méretű tank, Pak 40 Anti-Tank löveg és hozzá a 6 fős személyzet, egy csapat elit SS katona néz farkasszemet a 2 db orosz T34 tank és tömérdek orosz katonával szemben. A készletet kiegészítettem még egy Kfz. 305 Opel Blitz teherautóval és hozzá némi rakománnyal.

A világhíborús 1/72 méretarányú dioráma főbb adatai:

  • dioráma alap
  • ház méretei: 2 emelet, 50x45x35mm
  • támadó orosz csapatok
    • 2 db T34 tank
    • hozzávetőleg 30-35 fős támadó gyalogság 
  • védekező német csapatok
    • 1db Pz.Kpfw.V Panther tank
    • 1db Pak 40 Anti-Tank löveg + 6 fős személyzet
    • durván 20-25 fős védekező német katona

Először is a meglehetősen keserű, de mégis pompázatos külső berlini ház. Az alap készletet ablakkerettel, ablakokkal és egy horogkeresztes zászlóval egészítettem csak ki:

Nézzük meg közelebbről, milyen egy világháborús berlini ház. Itt két lehetőségem volt, vagy teljesen elsötétítem az ablakokat és akkor a belső berendezéssel nem kell foglalkoznom, vagy full betekintést biztosítok. 

Én az utóbbit választottam...

Az alsó szinten a német katonák már készülnek az orosz csapatok fogadására. Nagy figyelmet fordítottam a dioráma ház belső terének a kialakítására is. 

Az oroszok már itt vannak az épület sarkánál....

20210422_151708.jpg

A dioráma alapján modellgipsz, házi készítésű sár és levegőre száradó gyurma adta. A növényzetet vásárolt készletből építettem meg(MODEL SCENE GRASS-FLOCK 12 MM valamint MODEL SCENE LATE SUMMER FŰCSOMÓ).

Az emeleti belső teret 4 szobára oszthatjuk, melyek 4 különböző stílust is kaptak, mind a berendezések és mind a dekoráció szempontjából. Az első szoba egy kis nappali, ahol egy szobor és könyvespolcok kaptak helyet. A ló egy 1/87es méretarányú készletből van, az alapzat hungarocell és festés. A könyvespolcok fából és szintén hungarocell elemekből készítettem :).

Az innen nyíló helység egy német officer irodája, ahol egy kis asztal, fotel, képek és kakukkos óra kapott helyett. Kíváncsiságból készítettem egy nagyon mini diorámát egy városi környezetben, mégis csak egy Berlini harcok közepén „játszódik” a dioráma.

A harmadik szoba az stratégiailag az egyik legfontosabb helység, hiszen itt kaptak helyett a térképek, tábla és a nagy asztal, amit körbe tudnak venni a tisztek és egyeztetni tudják a műveletek, csapat mozgásokat.

Az utolsó helységben alakítottam ki a közkatonák, waffen-SS kis csapatainak szállását. Itt az anyagok színén hungarocell és fa alkotja. Nem gondoltam túl az alapanyagok válogatását, hiszen ebből a két anyagból nagyon sokféle tárgyat meg lehet építeni. Szeretek vele dolgozni.

A tetőn, ami extra az egy palatetőből épített kis melléképület, illetve a szellőzést biztosító csatornák megépítése. Utóbbit, szívószálból készítettem el. Előbbit pedig kartonból vágtam ki. Annyi csak a dolgunk, hogy szétválasztjuk a kartont és a hullámos részt lefestjük a kívánt színre és méretre vágjuk.

Úgy látom, hogy az Italeri 6086 BERLIN HOUSE készlet egy nagyon jó alapot tud biztosítani egy világháborús diorámához. Kevés extra hozzáadással egy nagyon igényes diorámát tudunk felépíteni, belső helységek kialakításával, vagy anélkül.

...kövess Instán, itt sok berlini házról készített képet teszek közzé folyamatosan: 

www.instagram.com/diorama_makett/

Csatlakozz!

Instagram - heti 2 új kép a munkáimról
www.instagram.com/diorama_makett/

Youtube - havi 1-2 videó
www.youtube.com/channel/hobby_makett

Szólj hozzá

makett második világháború wehrmacht dioráma makett építés dioráma 1:72 német katona makette makett 1:75 dioráma készítés dioráma alkotás páncélos jármű belső wehrmacht bevetés SS páncéloshadosztály wehrmacht katona makett 1:72 tank makett dioráma végleges