2020. dec 30.

1:35 Panther makett tank felújítása - 2008 ➡ 2020

írta: daneeer
1:35 Panther makett tank felújítása - 2008 ➡ 2020

Revell PzKpfw V. Panther Ausf.G (Sd.Kfz.171)

20201228_181132.jpg

Az eddigi makett építési pályafutás alatt az volt mindig a jellemző, hogy megvásároltam - esetleg ajándékba megkaptam - a maketteket, összeragasztottam, festettem, koszoltam, csiszoltam. Esetenként egy diorámára helyeztek őket, ahol valami történetet mesélek el, vagy eseményt mutatok be. Ez egy megszokott makettezői folyamat, nincs benne semmi meglepő.

Pár hónapja hazahoztam több olyan makettemet, ami korábban a gyerekszobám ékességei voltak. Ezeket a maketteket 14-20 éves korom között raktam össze és festettem a magam módján. Mai szemmel (bár nem mindig van hova fejlődni) kicsit viccesen néznek ki. Indokolatlan színárnyalat kezelés, nem megfelelő ragasztások, kicsit olyan gagyi hatást keltő megjelenések. íme egy kép egy 1:35-ös méreterányú Revell PzKpfw V. Panther Ausf.G tankról, amit 2008-ban raktam össze és életem első diorámáján kapott helyet:

20201130_214457.jpg

A ragasztáson nem sokat lehet utólag javítani, de a hézagokat tudjuk foltozni, kiegészíteni, vagy egyes elemeket egy az egyben lecserélni. Ahogy látom használtam szúnyoghálót, fűszermorzsalékokat, mohákat az álcázásra. A festés ecsettel történt, amit mellesleg nem is olyan rég váltottam kis airbrush-al. Utóbbira különösen igaz, hogy nagy nagyon sokat kell még fejlődni.

A diorámán és maketten anno nem tudtam még megjelenítetni a sarat, a foltokat, a koszolást élethűen. Általában festéssel igyekeztem ezt a hatást elérni, ahogy láttam.

Első lépések - makett tank "megtisztítása"

Szerintem ez az egyik legnehezebb része a felújításoknak. Hiszen, ha valamit rosszul csinálunk akár helyrehozhatatlan kárt is okozhatunk a makettben. Szerencsére az összeragasztott elemeket - bár elég tartós a ragasztó - de kicsi kés, szike segítségével könnyedén eltudjuk távolítani a nem kívánatos elemeket a makettünkről. Így szépen elkezdtem elcsupaszítani. Ebben az esetben nem csak olyan elemekről beszélünk, ami a kukába végzi, hanem olyanokról is, amit a felújítás során újra fel szeretnénk használni vagy esetenként pótolni.

A végeredmény egy nem túl szép, csupasz tank, amin jobb esetben a kopott festéken kívül már nem maradt fent más. Ezután a maketten maradt ragasztó anyagot távolítottam el, szintén szikével, reszelővel. Nem használtam semmi extra vagy különleges hígítót.

Újrakezdés - induljunk az elejéről a makett tankunknál

Ezt követően jött az új kis eszközöm az airbrush és felvittem rá az alapot, egy rétegben Vallejo gyártó Surface Primer IDF Israeli Sand Grey színét. Fél nap száradást követően amúgy már lehet is dolgozni az alapszíneket. Ez a PzKpfw V. Panther makett esetén homok sárga színként határoznám meg, melyre sötét barna és zöld színű csíkokat fújtam, amit Revell 10ml-es  készletemből használtam fel.

A kopásokat szivaccsal, száraz ecseteléssel, pigmentek (Pigment Set Mud & Sand set Vallejo 73191)felhasználásával próbáltam imitálni.

Mivel a makettemhez nem volt eredetileg legénység, így vásároltam a tankhoz legénységet. Az egyik választásom olyan katonákra esett, akik a tankon kaptak helyet (gyalogság), ők a ICM - German Tank Riders (1942-1945), illetve a tank irányítására akik a German Army Tank Crew Tamiya készletből vannak.

Úgy gondolom, hogy jelenleg az igazi gyenge pontom, az a katonák arcának, szemének a megfestése. Tipikusan olyan terület, amit nem lehet elégszer gyakorolni. Próbálni-próbálni kell. Amúgy nem olyan régen találtam egy srácot, aki nagyon jól összefoglalta az arc festésének metodikáját, szerintem érdemes elolvasni, amit írt:  www.jzspictures.blogspot.com/2013/09/usarmy-arcfestes-135-1resz

Csatlakozz!

Instagram - heti 2 új kép a munkáimról
www.instagram.com/diorama_makett/

Youtube - havi 1-2 videó
www.youtube.com/channel/hobby_makett

Szólj hozzá

makett második világháború makett 1:35 tank makett makett tank csakmakett Revell PzKpfw V. Panther PzKpfw V. Panther PzKpfw V.