2020. jún 07.

Berlin house diorama /Italeri / 1/72 - Battle of Berlin diorama

írta: daneeer
Berlin house diorama /Italeri / 1/72 - Battle of Berlin diorama

Születésnapomra kaptam egy szettet, amit amúgy nem vettem volna magamnak, de így elnézve lehet hogy ennek már vége és ha lehetőségem van, akkor venni fogok majd én is magamnak.

A készlet Italeri készlete volt, amiben egy 2 szintes berlini ház, 2db T-34/85-ös szovjet harckocsi, 1 PZ V. (Kpfw. V Panther) német harcosi valamint egy Pak 40 német ágyú volt. 

A katonákat illetően 32 db Waffen SS Berlin városát védő német figura, a Pak 40-es ágyúhoz tartozó 6 fős személyzet, valamint támadó 32 db szovjet figura volt. Ehhez még vettem egy Opel Blitz tehergépkocsi makettet, ami nagyon jó helyet kapott a diorámán, amitől nem lett túl zsúfolt, de sokkal valóságosabb hatást kelt az utca.

Az alap készletet saját lehetőségeimhez mértem felturbóztam, kiegészítettem. Ilyen volt pl. az ablakok kereteinek beépítése, belső térben a padok, asztalok, valamint a fűtőtestek, ajtók, kilincsek megépítése. A dioráma ház belső teréről majd egy későbbi cikkben térek ki részletesen, mivel még nincs olyan állapotban, hogy érdemben tudjak róla beszélni és képeket mutatni.

Az 1/72-es méret az egyik kedvencem, így a diorámák jelentős részét is ebben a méretarányban készítem el (további méretek itt találhatóak). A dioráma utca jelenethez nélkülözhetetlen lámpákat, korlátokat, padokat is ad az Italeri gyártó. Ennek egy részét felhasználtam, de több darabod egy későbbi diorámához fogok szerintem.

Az alapot gipszből, valamint levegőre száradó gyurmából csináltam. Utóbbin először alkalmaztam sablont, amivel az utca köveket tudom imitálni. Eddig főleg késsel vágtam ki a kövek vonalait, de az elég lassú és nagy a hibázási lehetőséggel járt.

A készlethez járt csatorna fedél és csatorna lefolyó rács is, így azokat is beépítettem a diorámába.

A dioráma alap elkészítése nem különbözött a korábbiakhoz képest. Miután elhelyeztem az objektumokat, megrajzoltam a járdát, utcát, valamint a járművek helyét. Ez fontos, mivel ennek segítségével tudjuk megállapítani, hogy megfelelően van e felépítve a diorámánk.  Kellő mennyiségű jármű, figura, egyéb dioráma kiegészítő kapott e helyet a terveken.

Ami újdonság volt, az a fű megjelenítése, amit most egy vásárolt műfű készlettel oldottam meg. Ennek használata roppant egyszerű (nyugi, én is paráztam tőle). Miután elkészültünk az alappal, kellő színekkel megfestettük, néhány faragasztó pöttyöt nyomunk rá és kevés fűcsomót összefogunk a kezünkkel és rányomjuk.

Ezeket a csomókat egymás mellé - vagy hogy a dioráma megkívánja - lenyomjuk a dioráma alapra, szépen csomónként, majd hagyjuk megszáradni a ragasztót. szükség esetén festhetjük, lapíthatjuk, formázhatjuk.én formázás közben szoktam pl. a járműveket is elhelyezni a diorámán. majd fixálóval rögzítem (amúgy enélkül is renden megállnak).

20200517_161703.jpg

20200517_161642.jpg

Most csak a dioráma egyik részét mutatom, ahol "nagy" jelenet látható, ez van készen. A homokzsákokat gyurmából készítettem és műhomokkal tettem életszerűbbé. A macskakövek közötti részeket szűrt kaktusz földdel egyenlítettem ki. A figurákat ecsettel, a járműveket főleg Airbrush szórópisztollyal festettem.

Hamarosan folytatom...., de addig is...

...kövess Instán: 

www.instagram.com/diorama_makett/

Csatlakozz!

Instagram - heti 2 új kép a munkáimról
www.instagram.com/diorama_makett/

Youtube - havi 1-2 videó
www.youtube.com/channel/hobby_makett

Szólj hozzá

második világháború dioráma makett építés dioráma 1:72 német katonák makett 1:75 dioráma készítés dioráma alkotás makett ház makett 1:72 t23/85