2020. feb 16.

40M Turán magyar közepes harckocsi makett 1:72 méretben

írta: daneeer
40M Turán magyar közepes harckocsi makett 1:72 méretben

20200113_234643.jpg

Ennek a makettnek a célja az volt, hogy gyakoroljam az airbrush technikát, festést és a makett pigmentek kezelését. A szükséges eszközök a követők voltak:

A választott makett egy 1:72 méretarányú magyar Turan 40M könnyű harckocsi volt. Kevés alkatrész, kis méret így az összeszerelés sok időt nem vett igénybe. 

Első réteg egy satupad szürke keverék volt, amire az első réteg festéket ráfújtam. Nagyon fura érzés volt, mivel eddig még sosem használtam szórópisztolyt, pedig 20 éve biztosan készítek maketteket, 13éve pedig diorámákat is. Kicsit közhelyen, de sok-sok gyakorlás kell, nagyon kezdő vagyok, de annyit elmondhatok, hogy sokkal több lehetőséget kínál az airbrush makett festési technika, érdemes bele kostolni. 

Az alapszín felfújását (Surface primer - IDF Israeli Sand szín) követően, barna, zöld, homok sárga színt vittem fel a makettre. A festék réteget és a fújás vastagságát a nyomás szabályozásával állíthatjuk a kompresszoron. A tényleges makett festése előtt érdemes gyakorolni papíron, hozzá kell szokni ehhez az új eszközhöz. A részleteket ebben az esetben is ecsettel fejeztem be, amit követett a száradás.

A másik újdonság, amit kipróltam, az a makettekhez használt pigmentek alkalmazása. Eddig ezt festékkel, homokkal és faragasztóval próbáltam helyettesíteni. A Vallejo Pigments készletét használtam a pigmentekhez, Old rus, Natural Umber, Light Sienna, Light yellow Ochre és Light Slate Grey.

Addig kövess Instán: 

www.instagram.com/diorama_makett/

Csatlakozz!

Instagram - heti 2 új kép a munkáimról
www.instagram.com/diorama_makett/

Youtube - havi 1-2 videó
www.youtube.com/channel/hobby_makett

Szólj hozzá

második világháború turan makett 1:72 makett tank csakmakett magyar harckocsi