2020. jan 14.

Francia ellenőrző pont 1943 dioráma 1:35 TELJES

írta: daneeer
Francia ellenőrző pont 1943 dioráma 1:35 TELJES

20200113_235232.jpg

A diorámán összesen 6 figura (3 Waffen SS, 1 katonai rendőrség, 2 BMW r75 motorkerékpáros német katona) kapott helyet. Eredetileg csak a BMW és egy útjelző lett volna a dioráma központi témája, de annyira belelendültem, hogy ezt kibővítettem. 
Másrészt, próbálkoztam valami új tereptárgy elkészítésében és szerintem elég jól sikerült a szökőkút, így ő is helyet kapott rajta, ami már szabad utat adott a dioráma bővítésére.

Új tereptárgyak, dioráma alap

A már említett szökőkút, hungarocell darabokból, gipszből készült. Utóbbi elemhez még hozzáadtam szódabikarbónát és vizet, amitől szépen habosodni kezdett, ezzel jól imitálva egy durván megmunkált kőszökőkutat. Szerencsére sokat nem kellett próbálkozni, teszteltem ezt a keveréket, mert már az elején egyértelművé vált, ez egy jó elgondolás volt. Biztos voltam benne, hogy a szökőkút a dioráma egyik sarkában fog helyet kapni, már csak a kérdés a többi tereptárgy elhelyezése volt.

Nincs szökőkút víz nélkül, de a kérdés, hogy hogyan és miből? Igazi vizet nem használhatunk, ez nem is kérdés. Vehetnék művizet sok-sok ezer forintért, de abból csordogáló kutat nem tudnék elkészíteni.

Ha erre van tippetek szívesen fogadom és kipróbálom :)

Körülnéztem, hogy mely textúra tudja igazán visszaadni a vizet és még formálni is lehet. Egyből eszembe jutott, hogy a ragasztópisztolynál átlátszó / részben átlátszó ragasztó anyagot használunk. Amit kellő melegítést követően folyékony halmazállapotú lesz és relatív könnyen formázható. Elvégeztem egy tesztet, hogy ez valóban így van e, és szerencsére igazam volt. Egyből be is építettem a kútba és további "vizet" imitálva ragasztót csorgattam a kút medrébe. (Szerencsére ez a ragasztó szinte semmilyen szagot nem árasztott, így nem volt gond ezzel).

A kis fadobozokat - leszámítva a gránát és akna tárlókat (German Grenades & Mines set-ből vannak) - fából készítettem el, aminek darabjai maradékokból lettek „összevarázsolva”. (Ezért sem szabad kidobni semmilyen fel nem használ fa és papír darabokat, mert sosem lehet tudni, hol tudjuk felhasználni egy dioráma építésénél.

A dioráma alap hungarocell, alap földrétegből (víz, kaktuszföld, festék, ragasztó) készült, ami utólag festettem és alakítottam, hogy egy két nyomvonalas szépen zöldellő ösvényt formáljanak meg.

A makett figurák és motor fetése kivétel nélkül ecsettel történt, a terep és kút akril és tempera váltott használatával.

 A diroáma további "szereplője" egy BMW r75 makett szintén 1/35 méretben, 3db tankakadály, néhány benzines kanna (allied vehicles accessory set), farekeszek + üvegek, eligazító tábla és a figurák.

Addig kövess Instán: 

www.instagram.com/diorama_makett/

Csatlakozz!

Instagram - heti 2 új kép a munkáimról
www.instagram.com/diorama_makett/

Youtube - havi 1-2 videó
www.youtube.com/channel/hobby_makett

Szólj hozzá

makett második világháború wehrmacht dioráma német katona dioráma 1:35 makett 1:35 dioráma készítés dioráma alkotás wehrmacht katona dioráma végleges