2017. sze 08.

Budapest dioráma 1/72 - épület következő fázisa

írta: daneeer
Budapest dioráma 1/72 - épület következő fázisa

Sziasztok

Elérkeztünk ahhoz a pillanathoz, hogy a sok apróbb alkatrészt, kisebb részt vége összeillesztünk és egy nagyot alkotunk belőle. A dioráma fő elemel még korántsem kapta meg a végső állapotát, de lassan alakul az épület.

Maga az épület még nincs rögzítve az alapzathoz (Ahogy ezt tapasztaltam, jobb is ezt a végére hagyni), mivel számtalan munka van, amit akkor lehet jól elvégezni, ha még szabadon mozgatható.

Dioráma épülete

Sokat gondolkodtam, hogy miből építsem meg az épületet. Dolgoztam műanyag tálcákkal, és levegőre száradó gyurmával, és végül a kettő kombinációjánál maradtam. Ez azért is jó döntés volt, mert így a könnyen megtudtam oldani a lövegek és fegyverek okozta sérülések kialakítását. Másrészt a könnyebb megmunkálásnak köszönhetően több lehetőségem maradt a részletek kidolgozására.

A tapéta egy egyszerű korhű tapéta minta nyomtatott és vízzel átitatott alapja lett. A függöny maradék harisnyából készítettem. A bútorokat balsafából és kisebb lemezekből (majonézes tubusból) készítettem, figyelve a méretarányokra. 

Fontos mindig, hogy lássuk, mit enged meg az alapterület és sose zsúfoljuk túl a diorámát. Ha vannak olyan részletek amit fontosnak tartunk megjeleníteni, de a dioráma nem engedi ezt meg, akkor inkább tervezzünk további mini diorámákat és ott mutassuk meg, amit szeretnénk.

A gerendákat szintén egy könnyen megmunkálható fából készítettem. Túlzásba nem vittem, csak 1 szintet építettem meg. Nagyobb hangsúlyt majd a kávézóra terveztem. Ezért is készítettem egy kis sörcsapot, asztalokat, padokat.

A belső tér alapja egy kis gipszel bevont "vakolat" adta, amit majd kicsit "használttá" alakítok, hogy jobban visszaadja a korhű és az akkori állapotokat.

 

Szólj hozzá

dioráma 1:72 német katona német dioráma dioráma készítés makett 1:72