2017. nov 30.

Budapest dioráma 1/72 - épül a dióráma

írta: daneeer
Budapest dioráma 1/72 - épül a dióráma

Sziasztok

Dioráma épület

 A dioráma fő része, az épület félkész állapotban, de elkészült. Az épület falait most is hústűálca és levegőre száradó gyurma adta. Az utca kövezetét egyszerű sormintával oldottam meg, mely szintén gyurma lett. Azért is szeretem ezt a megoldást, mert több idő van megformálni a kívánt kövezetet és van lehetőség a későbbiekben korrigálni rajta. Belecsempésztem kis extrát és kialakítottam 3 csatorna fedelet. Majd temperával színeztem.

 Épület felépítése

Az alapot egy egyszerű budapesti kávézó adta és az, hogy a sarkon legyen az épület. Sok képek és archív felvételt megnéztem, mire kiválasztottam a megfelelő kompozíciót. Amit biztosan tudtam, hogy a dioráma szélén lesz egy ház és hogy belső, kávézós helységet is kialakítom.

 Az épület két szintes lett. Az első részen egy kávézó kapott helyett, lámpával, asztalokkal, sörcsapos pulttal, székekkel. Ezek apró fákból és a szokásos alumíniumból készültek (majonéz és ketchup fém tubusból). 

A második szinten egy lakó házat rendeztem be, álló órával, szekrénnyel, komóddal és egy melegítővel. Fontos volt, hogy az épületnél is figyelni kellett az méretarányra (1:72), mind az épület felépítés, mind a berendezések tekintetében. Az ereszcsatorna szintén alumíniumból készültek. Az ablakok a diorámán műanyag, névjegykártya tartó lapokból készültek. 

Az utca elemeli a diorámán

Újítás volt, hogy fából, műanyag lapokból és gombostűből készítettem 2 lámpát, ami tükrözi a korbeli hangulatot. Bár a képen még nem létszik eléggé, de készítettem gyurmából homokzsákokat és egy kis német lövészállást, amit egy kövez posztban majd jobban bemutatok. 

A lövés nyomokat és sérüléseket a falakon a festés követően karcoltam a falakba és festettem újra.

 

Szólj hozzá

második világháború dioráma dioráma 1:72 dioráma készítés dioráma alkotás