2014. ápr 24.

Tigris fogságban - dioráma 1:72 TELJES

írta: daneeer
Tigris fogságban - dioráma 1:72 TELJES

Dioráma 1:72 TELJES

Kattints a képre a galériához >>>


Dioráma alap: 

Az alapot gipszből öntöttek ki, figyelve, hogy száradás előtt elkészítsem a tervezett tavat a Tigris tanknak.
Miután megszáradt a gipsz, általam készített mű sárral kentem be (szitázott homok, víz, faragasztó, barna festék keveréke megfelelő arányban). A mű sárra - száradása közben - fixáló lakkot fújtam.

Majd következett a korábban ledarált apró fű keverék szórása a kívánt felületre (ilyenek az út melletti területek, ahol már olvadni kezd a "hó"). Itt is folyamatosan fixáló lakkot használtam.

A hó nálam is szódabikarbónából készült, amit a kívánt felületre szórtam, melyeket előzőleg faragasztóval kentem be. Majd jöhetett a szokásos lakk használata.

A út elkészítése jelentette a legtöbb munkát a diorámán. Több lépésben készítettem el. Mivel korábban bő réted sarat felvittem, csak kicsit kikapartam azokon a részeknél ahol a járművek és katonák legjobban kitaposták. Itt felváltva használtam az utolsó lépésben a faragasztót és a vízbázisú lazúrt. Így szép fényes és durva felületet kaptam eredményül a dioráma ezen részéhez.

A tavat, ahol "Fogságba esett a Tigris" vízbázisú lazúrral öntöttem ki. Ezt több lépésben kellett csinálnom, mert 2cm vastag lazúrból, száradás után csak pár mm maradt. A végső vastagság után szódabikarbónát szórtam rá.

A "növényzetet" - aminél próbáltam visszaadni a téli időkre jellemző kopár, szegényes tájat -  ecset szőrt használtam, különböző méretekben.

A néha megtalálható jegeknél szintén lazúrt használtam.


Kőfal:

Terrakotta, levegőn száradó gyurmából készítettem, figyelve a méretarányokra. A jégcsapokat megszáradt szilikonból készítettem, melyeket apró darabokra vágtam és faragasztóval rögzítettem.


Makett figurák:

Wehrmacht figurákat a terepviszonyoknak megfelelően festettem, szándékosan nem egységes színekkel. A háború során előforduló káosz megjelenítése miatt. A diorámára ragasztás után, faragasztóval pöttyöztem őket és szódabikarbónával hintettem le.


Panzel I. és Panzel IV. + BMW R-12 

A Panzel I-et hamar összeraktam, majd levestettem fehér színnel. Száradás után a kikevert általam készített sárral kentem le.

A Panzel IV összerakása már több időbe telt. A sötét, matt szürke színre vittem fel a fehér csíkozást. Először csak koszos vízzel fentem be. Száradás után jött a sár és néhol a lazúr, szódabikarbóna használata.

A Német oldalkocsis motort, egyszerű matt szürke színnel festettem le. A szükséges helyeken réz, arany és ezüst színeket használtam. Majd sárral kentem le, ahol ez a valóságban is megtörténne. Első színekkel>>>

Szólj hozzá

dioráma 1:72 Panzer IV makett wehrmacht katona Panzerkampfwagen IV Panzer IV 1:72 téli dioráma 1:72 dioráma végleges